Una volta en bici al circuit de la Half Challenge, amb Joan Carles Castellà

Joan Carles Castellà, el president del Teamcalella, participant a la mítica Challenge de Roth (Alemanya)

La Half Challenge Costa de Barcelona-Maresme donarà un tomb important amb el nou recorregut per a les bicicletes, avançat per Infocalella. Unirà el mar amb la muntanya i canviarà les facilitats d’un traçat pla, per les dificultats d’un recorregut que inclourà rampes de fins al 7 per cent en alguns dels seus trams. Fa uns anys, que ja es parlava de trobar-hi una alternativa, que solucionés el problema del ‘drafting’ (anar a roda d’un altre ciclista) i facilités una inscripció més gran. A banda, del problema, pel cost organitzatiu i econòmic que suposa el tall de l’N-II.

JOAN CARLES CASTELLÀ. PRESIDENT DEL TEAM CALELLA
Fa dos anys que, per una tendinitis al genoll, no ha pogut participar a la Challenge, però enguany espera ser-hi. Ja ha fet el recorregut i se li ha demanat l’opinió en el disseny del nou traçat
Escolta l’entrevista[audio:http://www.carlespascual.cat/wp-content/uploads/2013/01/Entrevista-JC-Castella-Half.mp3|titles=Joan Carles Castellà, president del Team “el nou circuit no és acoblar-te i rodar”]
CP: El nou recorregut et recorda una mica al de Roth?

JC: Té un punt d’èpic, però no necessàriament és com Roth. Si ho dius per l’entorn, aquí sí perque es busquen les zones rurals, allunyar-se de les més poblades… Però sobretot, és més dur i amb més desnivell. És en aquest sentit que no em recorda a Roth. Allà al final, hi ha més tobogans. Amb un petit port, però força més curt que l’alt que superarem en aquesta edició de la Half Challenge.

Tu i altres membres del Team Calella, ja l’heu fet. Un circuit exigent pel qual s’ha d’estar preparat?
Fa mesos que el vàrem tastar i tothom coincideix en què aquests 90 quilòmetres no seran els de l’N-II, ni molt menys. No és acoblar-se i rodar. Aquí hi ha molt més. Superarem el Collsacreu dues vegades, per les dues cares, i sobretot fins arribar al poble del Montseny hi ha unes pendents dures. És un port d’uns 6 quilòmetres amb uns desnivells importants.

És el punt més dur, on es pateix més?
Segur, sortint de Sant Celoni ja encares direcció Campins, fins que arribes a la rotonda que va cap a Mosqueroles i la Costa del Montseny, i allà és on comença la duresa. És un tram de la via, on no sembla que hi hagi tant de desnivell, pel fet que és un pendent que el veus de molt de lluny, però que quan t’hi trobes notes la seva intensitat. A partir de Mosqueroles hi ha una mica de descans i després torna la duresa amb una carretera una mica més sinuosa. Quan arribes a dalt, abans del poble del Montseny, comença la carretera de les costes i allà planeges i tendeix a baixar. Però allà hi ha un punt d’alerta important que l’organització ja té en compte. Hi ha un cert risc, amb zones estretes i molts revolts. Caldrà advertir els triatletes que és una zona perillosa.

Pel pendent?
No tant, sinó perquè és una zona molt estreta amb alguns trams que deixen de tenir asfalt i passa a ser ciment i perquè hi ha baixants d’aigua dels torrents de la zona. Seria com una pista de muntanya, però asfaltada.

És un circuit eminentment tècnic
Sí, clarament. Es jugarà constantment amb el canvi de la bici i això implica molta més tècnica. El fet de tantes zones en pujada i baixada…, la mateixa aproximació a Collsacreu, també dóna joc a això.

En quant de temps el veu fer?
Ara no recordo el temps, perquè va ser un entrenament, però estem parlant d’un recorregut que d’acord amb el nostre nivell, s’aproximarà a les dues hores i mitja. Vol dir que no ens aproparem als 40km/h del recorregut tradicional de la Half, sinó que estarem rondant els 36-37km/h.

Share

Deixa un comentari

Your email address will not be published. Please enter your name, email and a comment.