El ‘Calella està de moda’ a debat

El logo de l'esdeveniment. Font: FestaMúsic GrupPassarel.les, desfilades, flaix mobs, maniquís vius als aparadors, models i catifes vermelles vestiran Calella de moda, del 3 al 8 de setembre. ‘Calella està de moda‘ és una iniciativa proposada per FestaMúsic Grup, i acceptada per l’Ajuntament de Calella, que hi aporta una important quantitat econòmica – des de la regidoria de comerç, se’ns confirma que el pressupost encara no està tancat-. Gira al voltant d’un eix principal: dinamitzar el sector comercial de Calella. La primera edició de l’esdeveniment comptarà amb el suport logístic de la Generalitat de Catalunya, que en farà difusió a través de diferents canals, i l’econòmic de la Diputació de Barcelona – se’ns diu que la petició que s’ha fet és de 14.000 euros, encara no confirmada. Des del consistori, i també a través de l’Associació de Comerciants, se n’ha fet difusió als associats (uns 180). En la carta enviada a tots ells, s’informa de l’acte i es faciliten uns telèfons per als interessats.

Frank Cardó, gerent FestaMúsic GrupLa presència dels establiments que vulguin col.laborar en les desfilades, té un cost. La inversió, per als comerços, també té un retorn publicitari a nivell de presència als diferents canals que publicitaran l’acte. No tothom veu de la mateixa manera la justificació que ens dóna, el gerent de FestaMúsic, Frank Cardó Frank Cardó “no cobrem per un benefici”

FestaMúsic té una marca pròpia, F&L Events que s’associa a tots els esdeveniments de moda que organitzen. Sota el seu segell s’ha construït ‘Calella està de moda’. Ells fixen els preus, que qualifiquen de “simbòlics”. A canvi de la inversió, el comerç té un retorn publicitari. Ja sigui a la revista que s’editarà amb una tirada de 5.000 exemplars i que es distribuirà per tota la comarca (el preu de l’anunci més petit és de 50 euros, per 1/4 de pàgina). O bé, a través de les pantalles de televisió que acompanyaran les desfilades al carrer. Això pel que fa als anuncis. Els flaix mobs tenen un cost de 90 euros i una desfilada, sobre els 200 (amb un mínim de 8 peces per mostrar, i un màxim de 18). En cas de contractar tres desfilades, el preu baixa fins als 120 cadascuna i a més s’obsequia amb una de regal. Els organitzadors busquen col.laboradors de tot tipus, bàsicament però, del sector de la moda, la perruqueria i el maquillatge.

Carles NarcísEn Carles Narcís és perruquer de tota la vida a Calella. A través de les xarxes socials ha generat debat pel fet que de la seva col.laboració amb les diferents activitats que es fan a Calella, no en busca cap retorn. Per això, no està d’acord en què, a canvi d’una feina en què hi dedicarà una part del seu temps, li facin pagar Carles Narcis “no vaig a buscar publicitat”

Salvi ÀvilaAl sector, però, hi ha qui ho veu d’una altra manera. És el cas de la Salvi Àvila, de la Perruqueria Salvi. Com en Carles, també són dels que col.laboren en els diferents actes que s’organitzen a nivell de ciutat. Han fet números i han vist que el retorn els satisfà Moda Salvi Avila

Lídia DíazDes de l’organització es recorda que els perruquers paguen molt menys que les botigues que cedeixen els seus vestits per als models que desfilaran a les passarel.les. Els pentinats no són exclusius de cada perruquer, sinó que venen marcats per la roba exhibida. La Lídia Díaz és l’encarregada de buscar, porta a porta, els comerços interessats a col.laborar-hi. Afirma que el fet de pagar, també els serveix per fer una selecció donada la massificació de perruqueries que hi ha a Calella. Insisteix que el preu per als perruquers, és simbòlic Lidia Diaz “ens serveix per fer tria”

Què en diu l’Associació de Comerciants?
Xavier NoguéDes de l’Associació no s’obliga a ningú a participar de l’esdeveniment. L’elecció és lliure de cadascún dels socis. De fet, només s’han dedicat a informar-los, però sense advertir o condicionar a ningú del fet que per ser-hi, s’ha de pagar. Ens ho explica el president dels comerciants, Xavier Nogué Moda Xavier NogueParal.lelament, el dia 7 de setembre, els establiments podran tenir obert fins a la mitjanit, amb l’objectiu de crear un ambient festiu similar a algunes iniciatives d’aquest tipus conegudes com a ‘shopping night’. Cal dir que hem buscat també l’opinió de l’Ajuntament de Calella per afegir una valoració més al debat suggerit. Des de la regidoria de comerç han declinat fer cap tipus de declaració.

Share
2 Responses to El ‘Calella està de moda’ a debat
  1. Jordi Verdura Respon

    Us deixo un enllaç a un mapa de perruqueries de Calella que vaig fer fa un parell d’anys i que està obert a Google Maps; http://goo.gl/maps/7ZzoI

    A l’enllaç del Maps hi vaig adjuntar aquest text: “Un treball inicial de gabinet (navegar) més un petit treball de camp (caminar), dóna com a resultat aquest mapa de geolocalització de les perruqueries de Calella. No pretén res, només la resposta a la pregunta que es va fer un servidor fa temps: “quantes perruqueries hi ha a Calella?”, la resposta immediata va ser “Moltes!”. Però quantes…? Un total de 39 perruqueries són les que podreu localitzar al mapa adjunt. Feu-ne un ús responsable, hi ha molts cabells en joc.

    Si us pot ser d’utilitat, endavant!.

    Jordi.

  2. Albert Arcas Pons Respon

    Tinc algunes preguntes per aclarir el tema:

    els models que passen cobren?
    els maquilladors cobren?
    els tècnics de sò i llums cobren?
    els fotògrafs cobren?
    els muntadors de la passarela cobren?

    no pot ser que hi hagi professions de primera i professions de segona.
    Comparteixo al 100% el plantejament d’en Carles N. que s’ofereix a participar altruistament per potenciar el comerç (la finalitat de l’acte) … però tothom fa el mateix o algú en treu un benefici? Aixxx… no és ètic doncs si uns sí i altres no.

    Ah, i aprofitant a veure si a partir d’aquest acte es fa peatonal ja el C. Jovara d’un cop per tots com el C. Esglèsia i es promociona que el comerç pugui tirar endavant en aquesta zona que fa massa temps es va dictaminar com a peatonal i que tothom esquiva el tema… però això ja és un altre greuge per un altre debat.

Respon a Jordi Verdura Cancel·la les respostes

Your email address will not be published. Please enter your name, email and a comment.